این سایت هیچگونه فعالیتی در زمینه خرید و فروش محصولات دارویی (ژل،بوتاکس و …) ندارد.

لیفت صورت و گردن با تزریق بوتاکس و ژل

زمان مطالعه: 1 دقیقه

با توجه به حساسیت بیشتر پوست صورت و گردن نسبت به دیگر قسمت‌های بدن، فرایندهای پیری در این قسمت‌ها تاثیرات بیشتری دارد. این تغییرات شامل خشک شدن و نازک‌تر شدن پوست به دلیل کاهش تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می‌شود. عوامل دیگری مانند از دست دادن بافت زیر جلدی و عضلات ضعیف‌تر نیز باعث کاهش توانایی پوست در حفظ ایمنی بدن می‌شوند. به منظور مقابله با این تغییرات، استفاده از پرکننده‌های پوستی و بوتاکس می‌تواند به شکل‌دهی، حجم‌دهی و لیفت و کشیدن صورت و گردن کمک کند، بدون نیاز به عمل جراحی و دوره نقاحت یا بهبودی.

لیفت صورت و گردن می‌تواند نشانه‌های پیری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. لیفت مایع صورت آخرین پیشرفت در لیفتینگ غیر جراحی صورت است که ظاهر جوان‌تر و تازه‌تر را فراهم می‌کند. این روش بسیاری از مزایای لیفت صورت معمول را بدون نیاز به عمل جراحی و بهبودی آن فراهم می‌کند. اگر لیفت صورت با تزریق ژل و بوتاکس را به عنوان یک روش کم تهاجمی برای دستیابی سریع به نتایج چشمگیر می‌دانید، گام بعدی این است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید. پزشک فاکتورهای اساسی و اهداف شخصی را در نظر گرفته و به شما کمک می‌کند تا برنامه درمانی شخصی‌تان را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود و خواسته‌های‌تان به عنوان یک بیمار تعیین کنید. برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های تزریق بوتاکس و ژل برای لیفت صورت و گردن و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ تماس حاصل فرمایید.

متقاضی درمان


اگر در سلامت عمومی خوبی قرار دارید، بالای 18 سال هستید و به دنبال راه غیر جراحی برای رفع پیری و جوانی صورت هستید، لیفت صورت ممکن است راه حلی باشد که منتظر آن هستید. با این حال، اگر در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارید بهتر است از این درمان‌ها اجتناب کنید. همچنین اگر سابقه بیماری‌های عصبی-عضلانی، زخم‌های عمیق، اختلالات پوستی یا عدم تقارن چهره داشته اید، تزریق بوتاکس بهترین راه حل برای شما نیست. بیماران مبتلا به آکنه ابتدا اید شرایط خود را درمان کنند زیرا چنین شرایط پوستی ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت به دنبال تزریق ژل شود.

درمان غیرجراحی


تزریق ژل

درجات متغیر از دست دادن حجم در نواحی مختلف صورت و گردن، می‌تواند با استفاده از تزریق ژل در یک روش لیفتینگ صورت مورد توجه قرار گیرد. ژل در زیر پوست در مناطقی مانند خط خنده، خطوط ماریونیت و رشته‌های عصبی دهان تزریق می‌شوند که این مناطق را پر کرده و چروک‌ها را برطرف می‌کنند. برجسته سازی لب نیز با پرکننده‌های پوستی انجام می‌شود. مواد تزریقی در نهایت توسط بدن مصرف می‌شوند، بنابراین نتایج موقت هستند. اینکه نتایج چه مدت طول می‌کشد به محل تزریق و همچنین زمینه ژنتیکی، کیفیت پوست و شیوه زندگی بستگی دارد. نتایج می‌تواند از 6 تا 24 ماه طول بکشد.

ژل از مصنوعی تا طبیعی و قابل جذب و غیر قابل جذب متغیر هستند، اما رایج‌ترین پرکننده‌های پوستی شامل نام‌های زیر هستند:

  • رادیس
  • رستالین
  • رستالین سیلک
  • رستالین لیفت

اینکه کدام یک بهترین ژل برای شما می‌باشد به توصیه متخصص‌تان پس از ارزیابی کامل ظاهر صورت و پوستتان بستگی خواهد داشت.

بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان یک روش معتبر برای کاهش چین و چروک‌ها شناخته شده است، اما این ممکن است عجیب به نظر برسد که چگونه آزاد سازی عضلات می‌تواند برای محکم کردن و لیفت خطوط چهره مفید باشد. با این حال، این موضوع قابل توضیح است که چگونه بوتاکس می‌تواند با درک صحیح از تاثیرات آن بر گروهی از عضلات، به بهبود چین و چروک‌ها کمک کند. برخی از عضلات چین و چروک صورت را به سمت پایین بکشانند (که به آنها “پایین آرونده” گفته می‌شود)، در حالی که دیگر عضلات با کشیدن آن‌ها به سمت بالا (که به آنها “بالابرنده” گفته می‌شود) تعادل را برقرار می‌کنند.

استفاده از بوتاکس برای استراحت عضلات پایین آورنده به عضلات بالابرنده اجازه می‌دهد چین و چروک‌های خاصی از صورت را بدون مزاحمت ماهیچه‌های دیگر به سمت بالا بکشند. نتیجه اثری صاف و محکم خواهد بود.

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می‌کشد و هیچ بیهوشی لازم نیست. بوتاکس با یک سوزن نازک به عضلات خاصی همراه با درد جزئی تزریق می‌شود. به طور معمول سه یا هفت روز طول می‌کشد تا اثر کامل آشکار شود. طول اثر آن از فرد به فرد دیگر متفاوت است. حداکثر ماندگاری از 2 تا 6 ماه است در حالی که زمان متوسط 3 تا 4 ماه خواهد بود.

لیفت نفرتیتی

لیفت گردن نفرتیتی روش جدیدی است که با قرار دادن چند تزریق بوتاکس در طول فک پایین و همچنین در کنار گردن در امتداد عضله پلاتسما، ظاهر فک را بهبود می‌بخشد، تعادل عضلات پایه و لیفت ناحیه گردن و فک را ایجاد می‌کند.

شکل توصیف نمودار عضله نشان دهنده گروه‌های عضلانی هدف لیفت نفرتیتی و نقاط تزریقی مورد هدف لیفت نفرتیتی است. این عضلات عبارتند از پلاتیسما، منتالیس، عضلات پایین آورنده لب پایین و عضله اخم است. پلاتیسما عامل اثرات پیری ناخواسته شامل نواری شدن گردن و پایین آمدن گونه و فک است. گروه‌های عضلانی باقی مانده مسئول افتادگی دهان هستند.

هنگامی که این عضلات آزاد می‌شوند، اثر خالص، کشش رو به بالا از عضلات صورت است، که خط فک ، گردن و صورت جوان‌تر ایجاد می‌کند. برای یک نتیجه پایدار، درمان باید هر 3 تا 4 ماه تکرار شود.

عوارض


به دنبال هر گونه تزریقی ممکن است مقدار کمی کبودی، تورم، قرمزی و حساسیت در محل تزریق ایجاد شود. اگر این عوارض جانبی رخ دهد، باید ظرف 24 تا 48 ساعت برطرف شوند.

واکنش‌های آلرژیک پس از استفاده از پرکننده‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد. این واکنش‌ها ممکن است شامل قرمزی طولانی مدت، تورم، خارش یا سفتی همراه با توده‌های پوستی باشد و ممکن است در محل تزریق رخ دهد. گاهی اوقات این علائم می‌تواند برای چند ماه یا بیشتر طول بکشد، اما بسیار غیر معمول است. اگر سابقه تاول تبخالی در ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌گیرد دارید، تزریق پرکننده ممکن است موجب عود دوباره آنها شود. در این موارد، توصیه می‌شود قبل از درمان از کرم تبخال استفاده کنید تا احتمال ابتلا به تاول‌های تبخالی کاهش یابد.

درصد کمی از بیماران ممکن است پس از درمان با بوتاکس، به افتادگی پلک دچار شوند. این حالت معمولا طی سه هفته برطرف می‌شود. این عارضه معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بوتاکس به اطراف حرکت کند، بنابراین نباید 12 ساعت پس از تزریق محل درمان را مالش دهید یا سه تا چهار ساعت بعد از آن دراز بکشید.

هزینه


عواملی که بر هزینه لیفت غیر جراحی صورت تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • نتایج مورد نظر
  • نوع تزریق استفاده شده ( ژوویدرم، رستالین، بوتاکس و غیره)
  • مقدار تزریق

در نهایت، مشاوره با یک جراح پلاستیک معتبر تنها راه تعیین هزینه دقیق است. بیماری که به دنبال صاف کردن جزئی صورت باشد تزریق کمتر و یک برنامه درمانی کم تهاجمی‌تر نیاز دارد نسبت به بیماری که برای تغییر ات بیشتری اقدام می‌کند.

مقالات مرتبط

Call Now Buttonمشاوره رایگان